Voordelig de nieuwste versie van Microsoft Office 2021
0

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Definities in artikel 1

In deze voorwaarden en bepalingen wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de tijd die de consument heeft om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: een overeenkomst met betrekking tot een reeks van goederen en/of diensten, waarvan de leverings- of afnameverplichting in de tijd is gespreid

5. Duurzame gegevensopslag: elke methode die de gebruiker of ondernemer in staat stelt om gegevens die rechtstreeks tot hem zijn gericht, te bewaren op een wijze die toekomstige raadpleging alsmede een ongewijzigde reproductie van de opgeslagen gegevens mogelijk maakt.

toekomstige raadpleging mogelijk maakt, alsmede een ongewijzigde kopie van de opgeslagen gegevens voor toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie.

6. Het herroepingsrecht: mogelijkheid voor de koper om af te zien van zijn recht op koop gedurende de bedenktijd

van de overeenkomst op afstand binnen de bedenktijd

7. Modelformulier Het modelformulier voor herroeping dat een ondernemer ter beschikking stelt en dat de consument invult telkens wanneer hij gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht.

8. Ondernemer is de rechtspersoon of natuurlijke persoon die producten en/of diensten op afstand aan klanten levert;

9. Een overeenkomst op afstand is een overeenkomst die wordt gesloten in het kader van een door de ondernemer georganiseerd programma voor verkoop op afstand van goederen of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst

9. Onder overeenkomst op afstand wordt verstaan een overeenkomst die in het kader van een door de ondernemer georganiseerd programma voor verkoop op afstand van goederen of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik maakt van één of meer strategieën voor communicatie over afstand;

10. Onder technieken voor communicatie op afstand wordt verstaan een methode die kan worden gehanteerd voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat ondernemer en consument gelijktijdig op dezelfde plaats zijn.

11. Algemene Voorwaarden: De geldende Algemene Voorwaarden van de onderneming.

Artikel 2 – Identificatie van de ondernemer

Koopoffice2021

Steijnstraat 3

1814DA Alkmaar

E-mailadres: info@koopoffice2021.nl

Kamer van Koophandel nummer: 60116412.

BTW-identificatienummer: NL002084071B33

Artikel 3 – Toepassing

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en elk totstandgekomen contract tussen ondernemer en klant.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden de bepalingen van deze algemene voorwaarden aan de gebruiker beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven

de algemene voorwaarden naar goeddunken van de ondernemer en op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de inhoud van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kunnen de algemene voorwaarden langs elektronische weg toegankelijk worden gemaakt voor de consument, in die zin dat de consument deze op een eenvoudige manier kan opslaan op een duurzame gegevensdrager. Indien dit niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van de algemene voorwaarden aan de consument ter beschikking worden gesteld.

waarin de algemene voorwaarden langs elektronische weg zijn opgenomen en die op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos aan deze laatste kunnen worden toegezonden.

4. Indien specifieke voorwaarden voor een bepaald product of dienst als aanvulling op de algemene voorwaarden gelden is het derde en tweede lid van overeenkomstige toepassing. de consument gerechtigd om in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden door te verwijzen naar de toepasselijke

Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke dienst- of productvoorwaarden van toepassing zijn, is het derde en tweede lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de voor hem meest gunstige voorwaarden.

5. Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig of onuitvoerbaar worden verklaard, blijven deze overeenkomst en deze voorwaarden in stand en wordt de betreffende bepaling vervangen

Zij wordt onmiddellijk vervangen door een wijziging die de bedoeling van de oorspronkelijke clausule zo dicht mogelijk benadert.

6. Voorwaarden die niet in de algemene voorwaarden zijn opgenomen, dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.

7. Onduidelijkheid over de betekenis of de inhoud van enkele of alle bepalingen in deze voorwaarden dient ‘naar de geest van deze voorwaarden en bedingen’ te worden beoordeeld.

4. De Aanbieding

1. Indien een aanbod onder voorbehoud is van de mogelijkheid van een korte duur of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit duidelijk in het contract bedongen.

2. Het aanbod is niet bindend. De ondernemer heeft de mogelijkheid het aanbod te wijzigen en aan te passen.

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten of diensten. De beschrijving is voldoende om een nauwkeurige beoordeling van het aanbod door de koper mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van

afbeeldingen gebruikt, geven deze de ware aard van de goederen en/of diensten weer. Kennelijke fouten of vergissingen in het voorstel zijn niet bindend voor de ondernemer.

4. De afbeeldingen, specificaties en andere details in het contract dienen slechts ter illustratie en leiden niet gegarandeerd tot enige vergoeding of tot ontbinding van het contract.

5. Afbeeldingen van de producten zijn een getrouwe weergave van het beschikbare product. De eigenaar van het bedrijf kan niet garanderen dat de afgebeelde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van het product.

6. Elk aanbod bevat details die voor de klant duidelijk zijn over zijn verplichtingen en rechten die verbonden zijn aan de beslissing om de overeenkomst te aanvaarden. Het is vooral belangrijk te weten:

De prijs is inclusief belastingen;

de eventuele verzendkosten;

de wijze waarop de overeenkomst zal worden voltooid en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

of het herroepingsrecht al dan niet van kracht is;

over de wijze van betaling of aflevering alsmede over de uitvoering van de overeenkomst.

de termijn voor aanvaarding van het aanbod; dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs kan garanderen

de hoogte van de vergoeding voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend aan de hand van een grondslag die afwijkt van de gebruikelijke prijs voor het gebruikte communicatiemiddel;

of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze door de klant zal worden geraadpleegd;

de wijze waarop de klant voor het sluiten van de overeenkomst de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien nodig corrigeren

de andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

de gedragscodes waaraan de ondernemer gebonden is en de wijze waarop de consument deze codes langs elektronische weg kan raadplegen

alsmede de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod, alsmede op het moment van het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de koper het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de verkoper onverwijld de ontvangst van de elektronische aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van aanvaarding niet is ondertekend

kan de consument de overeenkomst beëindigen.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende organisatorische en technische maatregelen om de elektronische overdracht van data te beveiligen en een veilige online omgeving te creëren. Indien de consument elektronisch kan elektronisch kan betalen, dient de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen te nemen.

4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die aspecten en feiten die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand.

Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd het verzoek of de aanvraag te weigeren of aan de uitvoering voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij de dienst of het product aan de gebruiker de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de koper op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen of het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke verklaring inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht de informatie over de garanties en de service na verkoop de informatie in punt 3. van de voorwaarden, behalve dat de onderneming de gegevens vóór de ondertekening van de overeenkomst aan de klant heeft verstrekt;

de vereisten voor een beëindiging van de overeenkomst in het geval dat deze meer dan een jaar duurt, of voor onbepaalde tijd is.

6. In geval van een duurtransactie is het bepaalde in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

7. Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de voorwaarde van levering van de betreffende goederen.

Afdeling 6: Herroepingsrecht

Op het moment van levering van goederen:

1. Bij de aankoop van goederen heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen te ontbinden. De bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het goed door de klant of eerdere aankoop door de consument.

gekozen en de ondernemer verklaard zijn vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de afnemer zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate openen of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Doet hij dat toch, dan zal hij dat alleen doen

wanneer hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de eigenaar retourneren, conform de verkoopvoorwaarden en binnen de grenzen van de redelijkheid

en duidelijke instructies heeft gekregen en duidelijke instructies heeft gekregen van de ondernemer.

3. Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht dient de consument dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer. De consument dient de ondernemer hiervan op de hoogte te stellen door middel van het formulier model of

via een andere wijze van communicatie, zoals via e-mail. Als de consument besluit gebruik te maken van zijn herroepingsrecht via een andere communicatiemethode, zoals e-mail, moet de koper het artikel binnen de termijn van 14 dagen terugsturen. De consument moet bewijzen

dat de geleverde artikelen binnen de termijn zijn geretourneerd, bijvoorbeeld door middel van een document van levering.

4. Indien de koper na afloop van de in de leden 2, 3 en 4 genoemde termijn niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, en de zaak niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Als het gaat om de levering van diensten:

1. Als de dienst wordt geleverd De consument kan de overeenkomst zonder opgave van redenen ontbinden gedurende ten minste 14 dagen na de datum van ondertekening van de overeenkomst.

2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, moet de consument zich richten naar de door het bedrijf bij het aanbod of zo spoedig mogelijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

7. Kosten die moeten worden betaald in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht en deze herroept, is hij slechts aansprakelijk voor meer dan de prijs van het terugzenden van de zending.

2. Indien de koper een betaling heeft verricht, zal het bedrijf het geld zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen. Aan de terugbetaling is de voorwaarde verbonden dat het product door de verkoper is ontvangen

of een sluitend bewijs van de of een sluitend bewijs van een volledige terugzending is vereist. De terugbetaling zal worden verwerkt via hetzelfde betaalmiddel als door de consument is gebruikt , tenzij de consument uitdrukkelijk instemt met een ander betaalmiddel.

3. Wanneer de koopwaar is beschadigd als gevolg van roekeloze behandeling door de klant is de consument verantwoordelijk voor eventuele waardevermindering van het artikel.

4. De klant is niet verantwoordelijk voor een waardevermindering van het artikel wanneer de verkoper niet alle wettelijk vereiste gegevens betreffende het herroepingsrecht heeft verstrekt, en dit moet worden ingevuld vóór het sluiten van het koopcontract.

8. Uitsluiting van het herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de klant uitsluiten voor producten die vallen onder lid 2, 3. 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts geldig, indien de ondernemer dit uitdrukkelijk bij het aanbod, of binnen bekwame tijd voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

De beperking van het herroepingsrecht is slechts geldig, indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, en in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Het recht van herroeping is slechts van kracht voor producten

die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig de wensen van de koper;

die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

die door hun aard niet kunnen worden geruild

Het is mogelijk dat de levensmiddelen snel bederven of bederven;

De prijs ervan is onderhevig aan schommelingen op de financiële markt, waarop de handelaar geen invloed heeft;

voor kranten, losse bladen en tijdschriften;

O voor audio- en video-opnamen, alsmede computersoftware waarvan de gebruiker de verzegeling heeft verbroken

O voor producten die hygiënisch zijn en waarvan de consument het zegel heeft verbroken.

3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk bij de volgende diensten:

betreffende logies, vervoer of restaurantbedrijf handelingen die op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode moeten worden verricht;

waarbij de dienst met uitdrukkelijke instemming van de koper is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

O betreffende loterijen en weddenschappen.

Artikel 9 De prijs

1. Binnen de op de overeenkomst vermelde termijn worden de prijzen van de goederen of diensten niet verhoogd, met uitzondering van prijsaanpassingen ten gevolge van wijzigingen in de BTW-tarieven.

2. In aanvulling op het vorige lid kan de handelaar diensten of producten leveren die onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt, waar de handelaar geen invloed op heeft of waarvan de prijzen fluctueren. Deze koppeling is aan schommeling

en dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen in de eerste drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het einde van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer hiermee akkoord is gegaan en

dan wel het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen

de consument de mogelijkheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de datum waarop de prijsverhogingen ingaan.

5. De in de reclame-uiting van de producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van fouten of drukfouten. Het bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van druk- of zetfouten. Bij een drukfout is de ondernemer niet verplicht het artikel tegen de onjuiste prijs te leveren.

Artikel 10 – Garantie en conformiteit

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op het moment van ondertekening van de overeenkomst bestaande

de bestaande statuten en/of reglementen of wettelijke bepalingen. Indien de ondernemer hiermee akkoord gaat, staat hij er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander gebruik dan het normale gebruik.

2. Een door de fabrikant, ondernemer of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten, rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer te worden gemeld. 4. Retourzendingen van het product moeten worden geretourneerd in de originele verpakking en in goede staat verkeren.

5. De garantie is niet van toepassing de volgende voorwaarden:

Indien de afnemer de geleverde producten zelf heeft gewijzigd of gerepareerd of door derden heeft kunnen laten herstellen of wijzigen

o Het geleverde aan abnormale omstandigheden is blootgesteld of op onzorgvuldige wijze of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer of op de verpakking is behandeld

Ondeugdelijkheid kan geheel of gedeeltelijk te wijten zijn aan voorschriften van overheidswege omtrent de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Uitvoering en aflevering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als leveringsadres geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Overeenkomstig het bepaalde in lid 4 van dit artikel zal het bedrijf ontvangen bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen dertig dagen uitvoeren, tenzij de klant een langere leveringstermijn heeft aanvaard.

Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk dertig dagen na de datum waarop hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument is

In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op enige schadevergoeding.

4. Alle levertijden zijn indicatief. De consument kan geen rechten ontlenen aan de opgegeven leverdatum. Het niet nakomen van een termijn geeft geen recht op schadevergoeding.

5. Indien er sprake is van een ontbinding conform het lid 3 in dit artikel zal het bedrijf het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, aan de consument terugbetalen.

6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Bij aflevering van het artikel zal duidelijk en begrijpelijk worden gemeld dat een vervangend artikel

het artikel wordt verzonden. Wanneer vervangende artikelen worden geleverd, is het recht op herroeping niet uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

7. De mogelijkheid van beschadiging en/of vermissing van zaken berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de afnemer of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 Verlenging van duurtransacties Looptijd, beëindiging en verlenging

Beëindiging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van zaken (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, voor onbepaalde tijd opzeggen. De consument kan de overeenkomst te allen tijde opzeggen.

Opzeggingsregels en een opzegtermijn van één maand of meer.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan slechts sluiten voor een bepaalde duur en strekt zich uit tot de regelmatige levering van zaken (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten. De consument kan te allen tijde na het verstrijken van de bepaalde duur de opzeggingsregels opzeggen en een opzegtermijn van ten hoogste één maand in acht nemen.

van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand in acht nemen.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten

U kunt te allen tijde opzeggen en bent niet gebonden aan een bepaalde datum of periode;

Of in ieder geval opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn ondertekend.

Altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bepaald.

Verlenging

1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van zaken (daaronder begrepen elektrische energie) alsmede van diensten, kan niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

2. In aanvulling op het vorige lid kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van week- en dagbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een vooraf bepaalde duur van ten hoogste

drie maanden, indien de consument deze verlengde overeenkomst voor het einde van de looptijd wil beëindigen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten of producten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van

met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden, indien de overeenkomst strekt tot het geregeld, doch niet vaker dan eenmaal per maand, bezorgen van kranten en tijdschriften.

4. Een contract met een beperkte looptijd voor de regelmatige levering, door introductie van week- of dagbladen en tijdschriften (proefabonnement of kennismakingsabonnement) wordt niet automatisch verlengd en vervalt aan het eind van de proefperiode of de kennismakingsperiode.

of de kennismakingsfase.

Looptijd

1. Indien een overeenkomst een langere looptijd heeft dan een kalenderjaar, kan de klant tegen het einde van een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand schriftelijk beëindigen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen beëindiging voor de van de bedongen duur.

13. Betaling

1. Voor het geval geen andere datum is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in lid 1 van artikel 6. Indien een overeenkomst tot het aanbieden van diensten is gesloten

dienstverlening. De termijn vangt aan zodra de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, de bevoegdheid om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Sectie 14- Klachten

1. 1. De ondernemer beschikt over een bekende klachtenprocedure en zal de klacht overeenkomstig de klachtenprocedure afhandelen.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen twee maanden, gerekend vanaf het moment dat de consument het gebrek heeft geconstateerd, duidelijk en beknopt omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Alle bij het bedrijf ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door het bedrijf binnen 14 dagen geantwoord.

Als voor de behandeling van een geschil meer tijd nodig is, kan het bedrijf binnen veertien dagen op de klacht reageren met een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer de klant een uitvoeriger antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg wordt opgelost is er sprake van een geschil dat via de procedure voor geschillenbeslechting kan worden opgelost.

5. In geval van een klacht dient de consument zich eerst te wenden tot de ondernemer. Het is ook mogelijk om klachten te registreren via het Europese ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

6. Een klacht kan de verplichtingen van een ondernemer niet ophouden, tenzij de ondernemer schriftelijk anders verklaart.

7. Indien een klacht door de ondernemer gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer naar eigen keuze de zaken kosteloos herstellen of vervangen.

Artikel 15 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen ondernemers en de consument, naar de hierboven genoemde algemene voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument zich in een ander land bevindt.

2. Het is niet zo dat het Weens Koopverdrag geen werking heeft.

Artikel 16 – Aanvullende of andere bedingen

Aanvullende dan wel van de algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. De consument kan er toegang toe krijgen op een manier die toegankelijk is met behulp van een duurzame gegevensdrager.